OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo ředitel/ředitelka odboru strategií a analýz pro státní službu v sekci pro státní službu v Ministerstvu vnitra
Č. j. MV-107999-1/PR-2025
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ředitel/ředitelka odboru strategií a analýz pro státní službu v sekci pro státní službu v Ministerstvu vnitra
Č. j.: MV-107999-1/PR-2025
Praha 3. července 2025
1. Údaje o služebním místě
Personální ředitelka sekce pro státní službu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. e) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o státní službě"), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ředitel/ředitelka odboru strategií a analýz pro státní službu v sekci pro státní službu v Ministerstvu vnitra, ID EKIS: 30367219, ID ISoSS: 30094109, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen "služba") vykonávána v oborech služby:
- 26 systém veřejné správy a všeobecná vnitřní správa
- 63 organizační věci státní služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. Funkční období na služebním místě ředitele odboru trvá 5 let.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Místo výkonu služby Jindřišská 34, 110 00 Praha 1.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. srpna 2025.
Na služebním místě budou vykonávány a zajišťovány zejména následující činnosti:
- tvorba a koordinace strategických dokumentů pro rozvoj státní služby - včetně tvorby strategie státní služby a metodické podpory služebních úřadů v této oblasti;
- analytická podpora a tvorba analytických podkladů včetně statistických zjišťování a zpracovávání dat pro přípravu návrhů řešení založených na datech;
- vedení aktuálního projektu Akční plán pro rozvoj lidských zdrojů ve státní službě realizovaného v rámci Národního plánu obnovy, vedení dalších projektů souvisejících s agendou státní služby a zvýšením efektivity jejího výkonu, posílením kompetencí státních zaměstnanců a zvýšením atraktivity státní služby;
- mezinárodní spolupráce ve státní službě, zejména s Evropskou komisí, Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), Evropskou sítí pro veřejnou správu (EUPAN) a dalšími mezinárodními institucemi včetně administrace zahraničních stáží a zastupování ČR na mezinárodních jednáních v oblasti státní služby;
- řízení kvality ve státní službě - podpora rozvoje systémů kvality a sdílení dobré praxe mezi úřady v oblasti řízení kvality;
- strategická komunikace sekce pro státní službu - tvorba komunikační koncepce a vnitřní i vnější komunikace směrem k úřadům a politické reprezentaci.
Požadované dovednosti:
- strategické myšlení - schopnost uvažovat o státní službě v širším dlouhodobém, systémovém kontextu a přinášet návrhy změn;
- analytické schopnosti - orientace v datech, schopnost formulovat závěry a navrhovat opatření;
- projektové řízení - znalost vedení projektů;
- schopnost formulace a prezentace vůči odborné i laické veřejnosti;
- schopnost mezioborového vnímání agend - schopnost uvažovat o věcech v kontextu nejen svých znalostí a dovedností, nýbrž i otevřenost vůči všem dimenzím dnešního světa, které se promítají i do činností ve státní službě;
- znalost zákona o státní službě a souvisejících právních předpisů.
Pro více informací o služební náplni můžete kontaktovat Mgr. Terezu Daňkovou, vedoucí kanceláře nejvyššího státního tajemníka, email: tereza.dankova@mv.gov.cz, tel: 974 818 225 nebo 774 760 577.
2. Údaje o složkách platu
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 41.220 Kč do 60.420 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Státnímu zaměstnanci může být v závislosti na výsledku služebního hodnocení přiznán osobní příplatek od 6.042 Kč do 60.420 Kč.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Státnímu zaměstnanci přísluší příplatek za vedení od 18.126 Kč do 24.168 Kč.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
Rozpětí odpovídá nejnižší a nejvyšší možné výše příplatku za vedení příslušejícího řediteli odboru v ústředním správním úřadu podle přílohy č. 2 k zákonu o státní službě, což činí 30 až 40 % z nejvyššího platového stupně v 15. platové třídě, do které je služební místo zařazeno.
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti [1] o přijetí do služebního poměru nebo žádosti o jmenování na služební místo podané ve lhůtě do 21. července 2025 tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě [2] na adresu elektronické podatelny služebního úřadu posta@mv.gov.cz;
- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky: 9iutsan;
- doručené personální ředitelce sekce pro státní službu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Ministerstvo vnitra, Jindřišská 34, 110 00 Praha 1;
- podané osobně u služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: "Neotevírat" a slovy "Výběrové řízení na služební místo ředitel/ředitelka odboru strategií a analýz pro státní službu v sekci pro státní službu v Ministerstvu vnitra - č.j.: MV-107999-1/PR-2025".
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení a dokládané listiny
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který
1) Splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
- a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [3],
- b) dosáhl věku 18 let,
- c) je plně svéprávný,
- d) je bezúhonný,
- e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu,
- f) má potřebnou zdravotní způsobilost,
- g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami (při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii) nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě).
2) Splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 písm. a) zákona o státní službě společným služebním předpisem nejvyššího státního tajemníka a státní tajemnice v Ministerstvu vnitra č. 23/2025, č.j.: MV-65354-60/PST-2025, kterým je:
- h) požadavek úrovně znalosti cizího jazyka - znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech [4];
- i) způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení "Důvěrné" v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů [5].
3) Splňuje další předpoklady pro výběrová řízení na služební místa představených:
- j) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii (tzv. lustračního) osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb. [6], kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
- k) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení [7] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
- l) žadatel musí splňovat profesní kvalifikační předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele odboru podle § 57 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby.
Splnění tohoto předpokladu žadatel doloží podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě originálem nebo úředně ověřenou kopií listin, které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.
6. Další přílohy
- a) strukturovaný profesní životopis [8],
- b) písemnou práci v rozsahu maximálně pěti normostran nebo 10 slidů prezentace na téma "Strategie trvalého rozvoje státní služby se zaměřením na zvýšení její efektivity a atraktivity [9]".
7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebude vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
8. Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky. Na elektronickou adresu pro doručování (e-mail) se doručuje žadateli, který nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Mgr. Zuzana Brücknerová
personální ředitelka sekce pro státní službu
[1]
Vzor žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2]
Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3]
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[4]
Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazující úroveň znalosti cizího jazyka přiloženého k žádosti.
[5]
Splnění požadavku na stupeň "Důvěrné" se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení "Důvěrné" popřípadě "Tajné" či "Přísně tajné". Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, bude akceptováno, pokud žadatel doloží, že podal žádost o vydání Osvědčení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před rozhodnutím o jmenování na služební místo.
[6]
Pokud žadatel osvědčení nemá, k žádosti doloží doklad o tom, že o vydání osvědčení požádal.
[7]
Vzor čestného prohlášení tvoří přílohu formuláře žádosti.
[8]
V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
[9]
Součástí pohovoru bude ústní prezentace této práce v rozsahu přibližně 15 minut.
Vyvěšeno dne: 03.07.2025
Sejmuto dne: