OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na obsazení služebního místa v oddělení kancelář vedoucího služebního úřadu (ID 30353068)
Č. j. MZA-15330/2025
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na obsazení služebního místa v oddělení
kancelář vedoucího služebního úřadu ID 30353068
č.j.: MZA-15330/2025
Brno dne 8.října 2025
Shrnutí výběrového řízení
Výběrové řízení na obsazení služebního místa v oddělení kancelář vedoucího služebního úřadu, ID 30353068 služebního úřadu Moravský zemský archiv v Brně v 13. platové třídě s termínem podání žádosti do 28. října 2025.
Detailní oznámení o vyhlášení výběrového řízení
Ředitel Moravského zemského archivu v Brně jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o státní službě") vyhlašuje výběrové řízení na obsazení služebního místa v oddělení kancelář vedoucího služebního úřadu, ID 30353068.
Vykonávané činnosti
- komplexní posuzování návrhů právních předpisů s celostátní působností za Moravský zemský archiv v Brně "dále jen archiv";
- výkon komplexních právních činností v oboru státní služby archivu, vypracovávání zásadních právních výkladů a stanovisek a stanovování obecných postupů aplikace právních předpisů včetně řešení věcně a právně složitých případů a zastupování v soudních a obdobných sporech;
- řeší případy krádeží a ztrát archiválií a vydávání archiválií v rámci restitučních řízení;
- poskytuje právní podporu při vyjednávání obchodních podmínek s dodavateli a právní poradenství pro jednotlivé organizační útvary MZA;
- garantuje právní správnost smluvních dokumentů uzavíraných ze strany MZA;
- zastupuje MZA při správních a soudních řízeních, při řešení mimosoudních sporů;
- řeší správní a přestupková řízení v případech porušení zákona o archivnictví, poskytuje právní podporu při řešení sporů MZA s původci dokumentů, jedná s orgány státní správy a samosprávy;
- podílí se na vedení řízení dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
- zajišťuje soulad vnitřních předpisů s aktuální legislativou – připomínkuje návrhy vnitřních předpisů, zajišťuje jejich aktualizaci a účinnost;
- podle pokynů nadřízených poskytuje právní školení pro zaměstnance MZA a informuje o změnách právních předpisů a judikatury;
- pověřen řízením referentského služebního vozidla;
- zajišťuje právní podporu v oblasti veřejných zakázek podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů;
- spolupracuje při přípravě zadávacích dokumentací, zejména při vymezení právních a smluvních podmínek účasti dodavatelů, hodnoticích kritérií a zadávacích lhůt;
- kontroluje soulad postupů zadávání veřejných zakázek s platnou legislativou a metodikami ÚOHS a MMR, včetně přípravy právního stanoviska k případným změnám smluvních vztahů;
- poskytuje právní konzultace organizačním útvarům při přípravě a realizaci výběrových řízení (včetně zakázek malého rozsahu) a při zadávání veřejných zakázek ve všech režimech;
- připravuje a posuzuje návrhy smluv uzavíraných v rámci zadávacích řízení, včetně řešení právních rizik a zajištění souladu s právními předpisy a vnitřními pravidly organizace;
- zastupuje organizaci při správních řízeních před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže v případě podaných námitek nebo návrhů na přezkum zadávacího řízení;
- eviduje právní dokumentaci k veřejným zakázkám, spolupracuje při archivaci a kontrole plnění smluvních podmínek po uzavření smluv;
- zajišťování dalších činností podle příkazů představených v rámci platového zařazení a stanovených oborů služby.
Obor/y služby
- 22. Legislativa
- 65. Právní činnost
Identifikace služebního místa
- identifikační číslo služebního místa: ID 30353068
- služební poměr na dobu neurčitou
- místo výkonu služby: Brno
- služební doba: 40 hodin týdně (1,0)
- předpokládaný nástup do služby: říjen, listopad 2025
- termín pro podávání žádostí do 28. října 2025
Bude-li na základě výsledku výběrového řízení na obsazení tohoto služebního místa zařazen uchazeč, který dosud úspěšně nevykonal úřednickou zkoušku ve stanoveném oboru služby, přijme se tento uchazeč do služebního poměru na dobu uvedenou v oznámení o vyhlášení výběrového řízení, a to s povinností splnit obecnou část úřednické zkoušky do 9 měsíců a zvláštní části úřednické zkoušky do 18 měsíců ode dne vzniku služebního poměru nebo ode dne, kdy státní zaměstnanec začal vykonávat službu v jiném nebo dalším oboru služby.
Údaje o složkách platu a podmínkách výkonu služby
- služební místo je zařazeno do 13. platové třídy
Bližší informace ke složkám platu jsou uvedeny na webových stránkách Moravského zemského archivu v Brně. Uvedené údaje o složkách platu nepředstavují veřejný příslib.
Zaměstnanecké benefity
- 5 týdnů dovolené
- 5 dní indispozičního volna (sick days)
- 5 dní studijního volna
- 2 dny volna na přípravu na složení obecné části úřednické zkoušky, 2 dny volna na každou zvláštní část úřednické zkoušky
- den volna k zařizování osobních záležitostí
- příspěvek zaměstnavatele na stravování
- nabídka odborného vzdělávání a profesního/osobního rozvoje
Bližší informace o podmínkách výkonu služby jsou uvedeny na webových stránkách Moravského zemského archivu v Brně.
Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen "žádost") doručené ve lhůtě do 28. října 2025.
Ve stanovené lhůtě budou posuzovány žádosti
- doručené prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu úřadu Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno nebo
- podané osobně na podatelnu Moravského zemského archivu v Brně na výše uvedené adrese, nebo
- podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty podatelna@mza.cz (žádost nemusí být podepsaná elektronickým podpisem) nebo
- podané do datové schránky úřadu ID: p8caixb.
Formulář žádosti je uveden v příloze č. 1 tohoto Oznámení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných příloh musí být označena slovem "Neotevírat" a slovy "Výběrové řízení na služební místo v oddělení kancelář vedoucího služebního úřadu – právník, č.j.: MZA-15330/2025".
Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.
Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/žadatelka, který/která:
a) je státním občanem/státní občankou České republiky, občanem/občankou jiného členského státu Evropské unie nebo občanem/občankou státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě];
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věty první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 1 věty druhé zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto v žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel/žadatelka v takovém případě povinen/povinna doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
b) dosáhl/dosáhla věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě];
c) je plně svéprávný/svéprávná [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě];
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením; toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
d) je bezúhonný/bezúhonná [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě];
Splnění tohoto požadavku se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá výpisem z rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti. Pobýval-li žadatel/pobývala-li žadatelka v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců v jiném státu, je povinen/povinna doložit splnění předpokladu dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným tímto státem.
Není-li žadatel/žadatelka státním občanem/státní občankou České republiky, je povinen/povinna doložit bezúhonnost dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným státem, jehož je státním občanem/státní občankou. Místo dokladu obdobného výpisu z rejstříku trestů může žadatel/žadatelka předložit výpis z rejstříku trestů s přílohou obsahující informace, které jsou zapsané v evidenci trestů příslušných států. Pokud doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů jiný stát nevydává, žadatel/žadatelka doloží splnění předpokladu písemným čestným prohlášením. Doklad podle tohoto odstavce nesmí být starší než 3 měsíce.
e) dosáhl/dosáhla vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. středního vzdělání s maturitní zkouškou nebo vyššího odborného vzdělání;
Splnění tohoto požadavku se podle § 26 odst. 1 věty první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 1 věty druhé zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě];
Splnění tohoto požadavku se podle § 26 odst. 4 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího/nejvhodnější žadatele/žadatelky vybraného/vybrané podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem/státní občankou České republiky [§ 25 odst. 1 písm. g) zákona o státní službě];
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 5 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. Výběrová komise pak podle § 27 odst. 3 nebo bezprostředně nadřízený představený podle § 28a ověří splnění tohoto předpokladu při pohovoru.
h) splňuje jiný požadavek stanovený podle § 25a odst. 1 zákona o státní službě služebním předpisem - č.8/2025 ředitele MZA v Brně ze dne 1. října 2025, kterým se stanoví požadavky na služební a pracovní místa, čj. MZA-14806/2025, kterým je požadavek odborného zaměření vzdělání - vysokoškolské vzdělání v oboru právo
Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel/žadatelka přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis,
V životopisu žadatel/žadatelka uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti z výběrového řízení.
b) motivační dopis.
Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Poučení ke způsobu doručování
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě: V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Ostatní informace a kontakty
Moravský zemský archiv v Brně podporuje rovnost žen a mužů, a proto je vítán zájem žadatelek i žadatelů o účast ve výběrovém řízení.
Pokud máte dotazy nebo potřebujete více informací, neváhejte nás kontaktovat.
Informace k vykonávaným činnostem na služebním místě poskytne:
Mgr. Michaela Rozvodová
Oddělení kancelář vedoucího služebního úřadu
Tel. spojení: +420 513 333 428
Služební e-mail: rozvodova@mza.cz
Informace k výběrovému řízení poskytne:
Naděžda Kynychová
personalista
Tel. spojení: +420 533 317 431. 606 666 741
Služební e-mail: kynychova@mza.cz
PhDr. Ladislav Macek
ředitel Moravského zemského archivu v Brně
Vyvěšeno dne: 09.10.2025
Sejmuto dne: 29.10.2025