Norské fondy  

Přejdi na

Norské fondy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ - na obsazení služebního místa v oddělení Státní okresní archiv Blansko (ID 17001346)

Č. j. MZA-9251/2025 

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na obsazení služebního místa v oddělení Státní okresní archiv Blansko, ID 17001346

č.j.: MZA-9251/2025

Brno dne 11. června 2025
 

Shrnutí výběrového řízení

Výběrové řízení na obsazení služebního místa v oddělení Státní okresní archiv Blansko, ID 17001346 služebního úřadu Moravský zemský archiv v Brně v 10. platové třídě s termínem podání žádosti do 23. června 2025.
 

Detailní oznámení o vyhlášení výběrového řízení

Ředitel Moravského zemského archivu v Brně jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o státní službě") vyhlašuje výběrové řízení na obsazení služebního místa v oddělení Státní okresní archiv Blansko, ID 17001346.
 

Vykonávané činnosti

- Zpracování archiválií,
- kontrola a evidence spisové služby,
- dohled na vyřazování písemností,
- vytváření archivních pomůcek,
- vedení základní evidence NAD,
- reprografické práce,
- digitalizace archivní materiálů,
- zpracování badatelské agendy.
 

Obor/y služby

- 27. Archivnictví a spisová služba
 

Identifikace služebního místa

- identifikační číslo služebního místa: ID 17001346
- služební poměr na dobu neurčitou
- místo výkonu služby: Blansko
- služební doba: 40 hodin týdně (1,0)
- předpokládaný nástup do služby: červen, červenec 2025
- termín pro podávání žádostí do 23. června 2025

Bude-li na základě výsledku výběrového řízení na obsazení tohoto služebního místa zařazen uchazeč, který dosud úspěšně nevykonal úřednickou zkoušku ve stanoveném oboru služby, přijme se tento uchazeč do služebního poměru na dobu uvedenou v oznámení o vyhlášení výběrového řízení, a to s povinností splnit obecnou část úřednické zkoušky do 9 měsíců a zvláštní části úřednické zkoušky do 18 měsíců ode dne vzniku služebního poměru nebo ode dne, kdy státní zaměstnanec začal vykonávat službu v jiném nebo dalším oboru služby.
 

Údaje o složkách platu a podmínkách výkonu služby

- služební místo je zařazeno do 10. platové třídy

Bližší informace ke složkám platu jsou uvedeny na webových stránkách Moravského zemského archivu v Brně. Uvedené údaje o složkách platu nepředstavují veřejný příslib.
 

Zaměstnanecké benefity

- 5 týdnů dovolené
- 5 dní indispozičního volna (sick days)
- 5 dní studijního volna
- 2 dny volna na přípravu na složení obecné části úřednické zkoušky, 2 dny volna na každou zvláštní část úřednické zkoušky
- den volna k zařizování osobních záležitostí
- příspěvek zaměstnavatele na stravování
- nabídka odborného vzdělávání a profesního/osobního rozvoje

Bližší informace o podmínkách výkonu služby jsou uvedeny na webových stránkách Moravského zemského archivu v Brně.
 

Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen "žádost") doručené ve lhůtě do 23. června 2025.

Ve stanovené lhůtě budou posuzovány žádosti

- doručené prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu úřadu Moravský zemský archiv v Brně, Palachovo náměstí 723/1, 625 00 Brno nebo
- podané osobně na podatelnu Moravského zemského archivu v Brně na výše uvedené adrese, nebo
- podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty podatelna@mza.cz (žádost nemusí být podepsaná elektronickým podpisem) nebo
- podané do datové schránky úřadu ID: p8caixb.

Formulář žádosti je uveden v příloze č. 1 tohoto Oznámení.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných příloh musí být označena slovem "Neotevírat" a slovy "Výběrové řízení na služební místo v oddělení Státní okresní archiv Blansko, č.j.: MZA-9251/2025".

Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.
 

Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/žadatelka, který/která:

a) je státním občanem/státní občankou České republiky, občanem/občankou jiného členského státu Evropské unie nebo občanem/občankou státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě];
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věty první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 1 věty druhé zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto v žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel/žadatelka v takovém případě povinen/povinna doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

b) dosáhl/dosáhla věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě];

c) je plně svéprávný/svéprávná [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě];
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením; toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.

d) je bezúhonný/bezúhonná [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě];
Splnění tohoto požadavku se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá výpisem z rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti. Pobýval-li žadatel/pobývala-li žadatelka v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců v jiném státu, je povinen/povinna doložit splnění předpokladu dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným tímto státem.
Není-li žadatel/žadatelka státním občanem/státní občankou České republiky, je povinen/povinna doložit bezúhonnost dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným státem, jehož je státním občanem/státní občankou. Místo dokladu obdobného výpisu z rejstříku trestů může žadatel/žadatelka předložit výpis z rejstříku trestů s přílohou obsahující informace, které jsou zapsané v evidenci trestů příslušných států. Pokud doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů jiný stát nevydává, žadatel/žadatelka doloží splnění předpokladu písemným čestným prohlášením. Doklad podle tohoto odstavce nesmí být starší než 3 měsíce.

e) dosáhl/dosáhla vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. středního vzdělání s maturitní zkouškou nebo vyššího odborného vzdělání;
Splnění tohoto požadavku se podle § 26 odst. 1 věty první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 1 věty druhé zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě];
Splnění tohoto požadavku se podle § 26 odst. 4 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího/nejvhodnější žadatele/žadatelky vybraného/vybrané podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem/státní občankou České republiky [§ 25 odst. 1 písm. g) zákona o státní službě];
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 5 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. Výběrová komise pak podle § 27 odst. 3 nebo bezprostředně nadřízený představený podle § 28a ověří splnění tohoto předpokladu při pohovoru.
 

Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel/žadatelka přiloží:

a) strukturovaný profesní životopis,
V životopisu žadatel/žadatelka uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti z výběrového řízení.

b) motivační dopis.
 

Údaje o pohovoru

Pohovor před výběrovou komisí se neprovádí.
 

Poučení ke způsobu doručování

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě: V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).

Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
 

Ostatní informace a kontakty

Moravský zemský archiv v Brně podporuje rovnost žen a mužů, a proto je vítán zájem žadatelek i žadatelů o účast ve výběrovém řízení.

Pokud máte dotazy nebo potřebujete více informací, neváhejte nás kontaktovat.

Informace k vykonávaným činnostem na služebním místě poskytne:
PhDr. Božena Kovářová
Oddělení Státní okresní archiv Blansko
Tel. spojení: +420 516 419 837
Služební e-mail: kovarovab@mza.cz

Informace k výběrovému řízení poskytne:
Naděžda Kynychová
personalista
Tel. spojení: +420 533 317 431
Služební e-mail: kynychova@mza.cz

PhDr. Ladislav Macek
ředitel
Moravského zemského archivu v Brně


Vyvěšeno dne: 11.06.2025
Sejmuto dne: 24.06.2025

vytisknout  e-mailem